▴ Min Friplats ▴

Just nu, livet. Vad jag gör om dagarna känns helt ointressant för både bloggen och omvärlden. Mest för att den till stor del handlar om skola, plugget och hur mycket jag hatar formelboken. Och det är sanning, det är nästan det enda som får plats i mitt huvud just nu. Så för tillfället så behöver jag bara en friplats. Där skola och eftermiddags plugg inte existerar. Där jag enkelt kan lätta på hjärtat och inte bry mig om att berätta hur senaste matte lektion såg ut. För kommer jag verkligen vara intresserad av det senare när jag läser tillbaka i arkivet? Antagligen inte med tanke på att jag inte är speciellt intresserad av det nu heller. 

Detta är min friplats från och med nu. Vad jag gör om dagarna kommer inte vara i centrum, då det för mig är till stor del ointressant. Jag vill veta hur jag känner. Och det bästa sättet för mig att göra det på, är att få ner det som svart på vitt. Jag ser detta som min öppna dagbok, jag skriver ner hur jag känner med lite censur för de privata delarna. Men till stor del exakt hur jag mår. När jag är lycklig, när jag mår dåligt. Kämpande i den envist besvärliga tonårsvärlden, om att hitta mig själv och vara lycklig. Skapa minnen för livet. Bråk, saker som förundrar mig. Mina åsikter. ALLT som förisgår i min hjärna som jag på något sätt behöver få utlopp för. Skrivs ner. Arkivers så jag senare kan gå tillbaka och kolla. Hur mådde jag då? Varför?
 
Börja skriva på min egna instruktionsbok för livet. Börja lista ut hur, var och när jag mår som bäst. Jag behöver det nu. Speciellt i den grå vardagen som jag just nu är tät omringad av. Jag behöver lyfta upp mig själv och börja må bra igen. Speciellt bryta mig loss från den dåliga cirklen som jag nu sitter fast i. 
 
Ett nytt kapitel i livet. De gamla banorna som jag varit fast i alldeles för länge funkar inte och det är dags för förändring. Jag kan inte bara sitta i publiken och se på när mitt egna liv spelas upp framför mig. Det är min uppgift att delta, förändra och se till att de blir gjort på mitt sätt. De är ändå mitt liv ;)
 
Så från och med nu blir det mer deep-talk här från min sida, jag tror jag behöver det för att kunna må bättre. Hitta vad som är fel. Börja leva igen.
-B
 
 
“Here's to the future 
because I'm done with the past”

Kommentarer

Vilket fint hår!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback