▴ 7 års olycka ▴

 
Halloj! 
Kommit hem och landat i soffan med dagens middag ~FLINGOR~, passar bra med lite mat efter en heldag på stan. Hittade dock de jag letade efter, att mörkrött läpstift, mumma så snyggt! Till det fick de bli en läppenna också som matchar, inte dåligt med lite påfyllning i sminkförrådet. Så kort o gott en väldigt lyckad dag ^^
 
Dock nu när jag kom hem så märkte jag att speglen i mitt favorit skal hade spruckit.. Så nu blir det att leva med sju års olycka på alla andra problem också, yiippeeyy. Jäkla skrocks som människan ska hitta på bara för att skrämma folk.. Inte schysst nånstans :/
Men vidskeplig som jag är så var jag tvungen att söka upp det för att se hur jag nu möjligtvis kan förhindra dessa onödiga 7 år av olycka på bästa sätt. And Wikipedia knows the answer, as always. Och enligt de så är botemedlet för denna förbannelse som jag dragit på mig att kasta lite salt över axlen. Så jag får helt enkelt gå o göra det så blir allt bra igen. Känns ju som en fair deal. 
 
Måste ju också nämna att de här skrockarna är lite motsägelsefulla.. Att spilla salt ger otur, men om jag kastar salt så botar det mina sju års av olycka? Hahah, är det bara jag som tycker de verkar lite som om de försöker sätta dit de som spräckt en spegel med lite extra olycka då? Fast vem vet, olycka kanske botar olycka. För min skull så hoppas jag verkligen det just nu.
-B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback