▴ Ta tag i livet ▴

Jag har kommit till den punkten då jag ä.n.t.l.i.g.e.n förståt vikten i att ta tag i saker i tid. Har ju alltid varit den som skjuter upp saker till sista sekund, då jag även måste ta tag i allt annat så jag får ont i huvudet och kan inte göra något.. Höhöh, jag är smart jag vet. *SUCK
 
Jag har gått runt med så extremt mycket tankar de senaste månaderna och bara skjutit upp allting hela tiden. Jag skjuter upp en sak, får en ny sak att tänka på och skjuter upp den också.. Så har det fortsatt tills jag inte pallar längre och allting blir för mycket. Precis som nu. 
 
Men, till skillnad från alla andra gånger så har jag nu äntligen börjat ta tag i mina problem. Bara under tre dagar har jag fått undan så sjukt mycket som stört mig innan och jag mår så extremt mycket bättre. Små saker som stör. Små saker som går att fixa enkelt men som ändå tar lite kraft att genomföra och egentligen ännu mer energi att skjuta upp. 
 
Även om det i stunden känts enklare att skjuta upp problemen så har de inte lönat sig det minsta i längden. Jag mår bättre när jag tar tag i saker, när jag får undan problem och när jag kan gå vidare. Det känns fan jävligt bra!
-B
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback